Saturday, December 19, 2009

Sana ayna olacak insanı bul!


Önemli olan seni tamamlayacak ruhu bulmandır.
İnsanlar senelerce uğraşır, kendi sözlüğünü oluşturur. Önem verdiği her kavrama bir tanım bulur.
"Hakikat", "mutluluk", "güzellik", "onur", "itibar", "sadakat"...
Hayatın her mühim dönemecinde şahsi sözlüğünü açar bakarsın.
Vaktiyle yaptığın tanımları bir daha kolay kolay sorgulamazsın.
Derken bir gün, işte o yabancı gelir ve kıymetli sözlüğünü alıp fırlatır...
"Şimdiye dek sorgusuz sualsiz sahip çıktığın her tanım baştan yazılacak." der... "Bildiğin her şeyi unutma zamanı geldi."
AŞK budur işte...
Tarifi olmayanı nasıl tarif etmeli?
Herkes bir insanı bu kadar nasıl seversin diye sorar.
Nasıl cevaplanır ki bu soru? Kim bu soruyu sorar, demek ki anlamaz; kim ki anlar, zaten soruyu sormaz!
Aşık olmayana AŞK kuru bir kelimeden ibaret... Yarı palavra, yarı safsata.
Aşık olmayan bunu anlayamaz, olansa anlatamaz.
Öyleyse nasıl söze dökülebilir aşk, kelimelerin hükmünü yitirdiğin yerde?
Ne tuhaf, ben ki o kadar rahat anlatır ve yazardım meramımı; ben ki vaazlara, kitaplara, nutuklara alışkındım, şimdilerde kelimelere itimadım kalmadı...
Rumi - Mevlana.

Yeni yılda size ayna olacak insanınızı bulmanızı diliyorum...
ve umarım... "Gerçek AŞK" dolu bir yılınız olsun!

No comments: