Thursday, December 24, 2009

Hayvanlar...gerçek hayvanlar!


Bu benim içim çok önemli bir konu, gerçekten!
Hayvanlar... onları o kadar çok seviyorum ki... sokaklarda, caddelerde, yollarda her gün en az 1-2 kedi veya köpek görüyorum - ne yazık ki araba çoktan ezmiş olarak ve paramparça yerde yatıyor... gördüğümde o kadar üzülüyorum ki bir yerimde bir şeyler kırılıyor sanki..
Bayram tatilinde Barcelona'daydım.. bir şey dikkatimi çekti. hiç ama hiç kedi veya köpek görmedim - sahipsiz! yani sokak kedisi, sokak köpeği diye bir kavram yok.
Tüm hayvanları topluyorlar barınaklarda yaşatıyorlar ve sen onlara sahip çıkmak istiyorsan gidip alıyorsun..
Keşke bizim ülkemizde de böyle olsa...
Benim bir kedim var. Barınaktan almadım ama onun hayatını kurtardığımı biliyorum... Kedimin annesi yeni dogum yapmış ve kaçmıştı... 3 minik yavru kedi doğurmuştu ve bir veterinerdeydiler üçü de.. ben bir tanesini aldım aralarından.. veteriner de diğer üçünü ne yazık ki sokağa bırakmak zorunda kalmış (!) bu nasıl bir mantık, veteriner neden sokağa bırakıyor da niye barınağa götürmüyor bilmiyorum!
artık o veterinerle bağlarımı kestim.
fakat yapılması gereken bu.
Hayvanlara yardım edin, sevmiyorsanız bile onların barınaklarda büyümesi için yardım edin. Sokaklarda başı boş gezip aç kalmasınlar, ölmesinler...
ve hayvan seviyorsanız, ailenizi, seven arkadaşlarınızı ikna edin.. Siparişle hayvan almayın, o hayvanı sevmek için, gerçekten hayatını kurtarmak için alın.
Barınaklardan alın!
Buradan size sesimi duyurarak 1-2 hayvanın daha hayatını kurtarabilmişsem..
ne mutlu bana!
Teşekkürler..

No comments: